باسمه تعالی

منشور اخلاقی کارکنان صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

ما کارکنان صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای اصول اعتقادی مان در زمینه تکریم انسان ها، ارج نهادن و ارزش آفرینی برای مشتریان و سازگارتر کردن رفتارهای شغلی مان با انتظارات آن ها، منشور اخلاقی ذیل را سرلوحه و راهنمای خود قرار داده ایم و با توکل به خداوند متعال در راستای تحقق اهداف صندوق، متعهد به اجرای آن در خدمتگذاری به مشتریان هستیم.

  • سنت قرض الحسنه امری است که مورد تأکید قرآن و حدیث بوده و دارای اجری مضاعف است، از این رو با خلوص نیت تمام تلاش و کوشش خود را به این مهم معطوف خواهیم داشت.

  • امانت داری، صداقت، تواضع و مسئولیت پذیری، پشتوانه محکم اعتماد مشتریان به صندوق می باشد، لذا کوشش در آراستن خویش به این صفات را واجب می شماریم.

  • وظیفه شناسی، آراستگی ظاهر، حذف تشریفات زائد، شفافیت در اطلاع رسانی، صداقت و امانتداری از مهمترین وظایف ما هستند.

  •  پاسخگویی به مشتریان در محیطی امن، آرام و آراسته همراه با متانت و خوشرویی، از اصلی ترین وظایف ما بوده و برای تحقق این هدف، نباید از هیچ تلاشی فرو گذاری کنیم.

  • وقت شناسی، تعهد و دقت در عرضه خدمات مطلوب به مشتریان و رعایت حقوق ایشان، از مهمترین وظایف مان می باشد.

  • در ارائه خدمات به مشتریان، بهترین، مناسب ترین و دقیق ترین روشها را انتخاب نموده و برای بهبود مستمر فرایندهای ارائه خدمات تلاش نماییم.

  • تکریم ارباب رجوع و تلاش برای جلب رضایت مشتریان و توجه ویژه به انتظارات و نیازهای آنان سرلوحه وظایف مان می باشد.

  • خوب گوش دادن به سخن مشتریان، مهمترین اصل در برقراری ارتباط درست است و لذا تلاش برای دستیابی به این مهم را لازم می دانیم.

  • رعایت عدالت در چارچوب قانون عملیات بانکداری بدون ربا و پرهیز از هرگونه تبعیض در ارائه خدمات و اعطای تسهیلات، همواره سرلوحه کارمان باشد.

  • در ترویج فرهنگ تکریم و پاسخگویی صادقانه به مشتریان پیشگام بوده و الگویی موفق از کارگروهی و مشارکت جمعی در انجام وظایف مان، ارائه دهیم.

  •  استفاده از فناوری های روز بانکداری الکترونیکی، کلید اصلی ارائه خدمات روزآمد و استاندارد به مشتریان بوده و در این مسیر باید به شکلی عمل کنیم که مشتریان، کمترین نیاز را برای مراجعه به شعب داشته باشند.

  • با تأکید بر توسعه بانکداری الکترونیکی حتی المقدور موجبات مراجعه حضوری به شعب را حذف و با ارائه خدمات بروز در راستای تسریع و تسهیل امور مشتریان کوشا هستیم.

  •  انتظارات، توقعات، نیازها و شکایات مشتریان، فرصتهای راهبردی برای بالندگی و بهسازی فرایندهای درون سازمانی برای ما فراهم می آورد.

  • فرآیندها و روش های انجام کار را با هدف افزایش بهره وری و کارآمدی فعالیت ها مورد بازنگری قرار داده و در راستای اصلاح و بهبود آن کوشا هستیم.

  • از آنجایی که راهکارهای جدید در ارائه خدمات و اصلاح امور از طریق پیشنهادها و رهنمودهای مشتریان به دست می آید، لذا پیشنهادات و راه کارهای مطلوب را با دیده منت پذیرا هستیم.

  • اطلاعات مربوط به مشتریان محرمانه بوده و آن را امانتی نزد صندوق تلقی نموده و بر حفظ و نگهداری آنان در چارچوب مقررات و قوانین کشور تاکید داشته و از دسترسی غیرمجاز و غیر قانونی سایر افراد به این اطلاعات جلوگیری می نماییم.

  • استمرار فراگیری و دانش افزایی به توانمند سازی ما منجر شده و در ارتقای کمی و کیفی خدمات، نقشی غیرقابل انکار خواهد داشت.

  •  احترام و رعایت انصاف در قبال رقبا ضروری بوده و رقابت باید با رعایت اصول اخلاق حرفه ای و اخلاق کسب و کار انجام پذیرد.

  • تعهد کامل به مقابله با عملیات پولشویی بر اساس اصل شناخت مشتریان ضروری بوده و برای حفظ منافع متعالی و بلند مدت کشور، باید حداکثر تلاشمان را در این مسیر به کار گیریم.

  • از خداوند بزرگ می خواهیم که ما را در جهت تحقق اهداف بلند سنت قرض الحسنه و رعایت کامل منشور اخلاقی موفق نماید.

برای اجرای بهتر سایت و بانکداری الکترونیک از آخرین نسخه مرورگرهای فایرفاکس  یا گوگل کروم  استفاده نمایید